۱۳۸۸ آبان ۷, پنجشنبه

. . .من غلام قمرم


من غلام قمرم غیر قمر هیچ مگو
پیش من جز سخن شمع و شکر هیچ مگو
سخن رنج مگو جز سخن گنج مگو
ور از این بی‌خبری رنج مبر هیچ مگو
دوش دیوانه شدم عشق مرا دید و بگفت
آمدم نعره مزن جامه مدر هیچ مگو
گفتم ای عشق من از چیز دگر می‌ترسم
گفت آن چیز دگر نیست دگر هیچ مگو
من به گوش تو سخن‌های نهان خواهم گفت
سر بجنبان که بلی جز که به سر هیچ مگو
قمری جان صفتی در ره دل پیدا شد
در ره دل چه لطیف است سفر هیچ مگو
گفتم ای دل چه مه‌ست این دل اشارت می‌کرد
که نه اندازه توست این بگذر هیچ مگو
گفتم این روی فرشته‌ست عجب یا بشر است
گفت این غیر فرشته‌ست و بشر هیچ مگو
گفتم این چیست بگو زیر و زبر خواهم شد
گفت می‌باش چنین زیر و زبر هیچ مگ
ای نشسته تو در این خانه پرنقش و خیال
خیز از این خانه برو رخت ببر هیچ مگو
گفتم ای دل پدری کن نه که این وصف خداست
گفت این هست ولی جان پدر هیچ مگو
مولوی

۱۲ نظر:

بی تا گفت...

سلام منزل نو مبارک ولی چون ما با خاطرات دلنشین گذشته بیشتر حال میکنیم همان امیریه را هم از گوگل ریدر هم میخوانیم چون اینجا هنوز حال وهوای امیریه را نگرفته ومارا یاد کوچه ای میاندازه که چند تا آپارتمان نو ساخته شده ویک خانه همانطور که در عکس گذاشته اید مانده در هرصورت بینهاین ممنون از محله ما ولی جای امیریه هم نمی گریرد کاش می گذاشتین امیریخ 2 یا بچه امیریه یا امیریه فعلی ویا امیریه کوچک که اسم امیریه در آن میبود با ارزوی بهترینها

taraaaneh گفت...

راستی،من هم امیریه بدنیا اومدم و تا یکسالگی اونجا بودم. بازارچه شاپور را هم خیلی دوست دارم.بعد توی خیابون طبرستان یک زمانی یک نجاری بود که اسباب بازیهای ارزون هم میفروخت و آدامس شانسی یادته؟

پگاه گفت...

سلام.بله براي ما فيلتر هستين.واقعا تعجب كردم!!!خودتون ميدنيد علتش چيه؟!!
به هر حال خوب كرديد تغيير آدرس دادين.چشم اطلاع ميدم به بقيه

صدف گفت...

ای بابا شمارو چرا فیلتر کردن؟ مثل همیشه زیبا بود ممنون . عیدتون هم مبارک

صدف گفت...

ای بابا شمارو چرا فیلتر کردن؟ مثل همیشه زیبا بود ممنون . عیدتون هم مبارک

صدف گفت...

ای بابا شمارو چرا فیلتر کردن؟ مثل همیشه زیبا بود ممنون . عیدتون هم مبارک

oasis77 گفت...

سلام

عجیبه وبلاگ قبلی شما چرا فیلتر شد؟!

میکی گفت...

حسین عزیز.با درود. برای من فیلتر معنای نداره. از در بندند از دیوار وارد میشم نگران نباش.

Unknown گفت...

حسین جان انتخاب خیلی قشنگی بود.اما چرا فیلتر شدی؟

سجاد گفت...

دیدید چه زود دست توطعه گر شما رو قطع کردند؟!!
گفت میباش چنین زیر و زبر هیچ مگو...
تارنگار نو مبارک باشه!

ژاله گفت...

چه عجب قفل قسمت کامنت ها باز شد !!!

ناشناس گفت...

سلام بچه محل منم بچه کوچه سعادتم روبروی بن بست داروغه. شما کجای سعادت بودید.