۱۳۸۹ اردیبهشت ۹, پنجشنبه

امیریه - فروغ - امیریه . . .

در ایران که بودم امیریه ,دوستم مهرداد و مادرش که همکلاسش بود, میدان محمدیه, دبیرستان خسرو خاور, سینمای فردین و پپسی و . . . همگی مرا یاد فروغ میانداختند ولی از زمانی که اینجا هستم اینبار فروغ است که مرا یاد یکایکشان میاندازد برای همین هم هست که برای من امیریه یعنی فروغ و تا زمانی که امیریه هست فروغ هم هست و مادامیکه فروغ هست امیریه نیز . . .
فروغ را از ورق پاره هایتان میتوانید حذف کنید با قلب مردم و برگهای تاریخ چه میکنید. کسی میاید او شما نبودید که سینمای فردین را سوزاندید و پپسی را که تقسیم نکردید هیچ آب و نان و . . . مردم را هم از آنها گرفتید .
میخواستم شعری فراخور بهار سبز و آفتابی اینروزها از دخترخوب و مظلوم امیریه را در اینجا قرار بدم دیدم بهتر است با صدای برادرش
بشنویید. . .

۶ نظر:

سجاد گفت...

این پست نسبت به پستهای دیگر شما بسی کوتاه اما پر از درد دل بود. من هر زمان که خبر تاسف آور اینچنینی رو میشنوم خوشحال می شوم! درست است که اینها تاسف آور می باشد اما نبایست فراموش نمود که اولا این قضایا دائمی نمی باشد ثانیا این قضایا نشان از ماهیت و قالب برخی از عزیزان دارد. سلامت و پیروز باشید

محدثه گفت...

وبلاگ شما را مدت هاست می خوانم، اما تصویر لوگویتان را تازه دیدم، شاید هم جدید باشد!
حس عجیبی داشت...
راستی، بهار اینجا، امسال سبز نیست...

بی تا گفت...

نمی دانم چه می خواهم خدايا ، به دنبال چه می گردم شب و روز

چه می جويد نگاه خسته من ، چرا افسرده است اين قلب پرسوز

ز جمع آشنايان می گريزم ، به كنجی می خزم آرام و خاموش

نگاهم غوطه ور در تيرگيها ، به بيمار دل خود می دهم گوش

گريزانم از اين مردم كه با من، به ظاهر همدم و يكرنگ هستند

ولی در باطن از فرط حقارت ، به دامانم دو صد پيرايه بستند

از اين مردم كه تا شعرم شنيدند ، برويم چون گلی خوشبو شكفتند

ولی آن دم كه در خلوت نشستند ، مرا ديوانه ای بدنام گفتند

دل من ای دل ديوانه من ، كه می سوزی از اين بيگانگی ها

مكن ديگر ز دست غير فرياد ، خدا را بس كن اين ديوانگی ها

از فروغ فرخ زاد

afshin گفت...

[گل] درود گرامی :



ما، جوانان ایران ، اعلام می کنیم که نه تنها از امنیت سه جزیره خلیج

پارس ، بلکه از وجب به وجب خاک مقدس ایران دفاع خواهیم کرد.



یادمان باشد شهر بحرین 36 سال پیش با سکوت و کم

فرهنگی و ندانم کاری دولت و ملت ایران از دستمان رفت ...

تازیان امارات - ایرانی بیدار است و از تمامیت ایران تا آخرین نفس نگاهبانی میکند




خداوند نگهدار ایران و خلیج فارس باد .. [گل]

afshin گفت...

chetori bache mahal

yade sinama felor bekheir

رهگذر گفت...

حسين عزيز
كسي را كه در قلب مردم و آزادگان جاي گرفت نميتوان با وضع قانون و صدور بخشنامه حذف كرد
اينها بيش از حد ناداند!