۱۳۸۹ تیر ۱۲, شنبه

آرژانتین پر . . .

از زمانی که مربی تیم آلمان بازیکنان منتخب خودرا اعلام کرد من بدون تاخیر به تمام دوستان و همکاران آلمانی خود گفتم نهایتا یک هشتم ایستگاه آخر خواهد بود و باخت آلمان در دور اول و بازی ضعیفشان با غنا باعث شدند که بیشتر از پیش به پیش بینی خود پافشاری کنم . خب بازیکنان آلمان مانند فریدریش که تیم باشگاهیش به دسته دوم رفت پودولسكي هم در بایرن بازیکن درجه دو بود و بالاخره به کلن هم که پیوست انتظارات را برآورده نکرد وکلوزه هم در آلمان در طول فصل پیش بازیکن ذخیره بایرن مونیخ بود, دروازه بان جوان هم که ناچارا به تیم آورده شد فاقد تجربه و مولر که غوغا کرده تا پارسال که در تیم دسته چندمی بازی میکرد و به بایرن آمد برای همه نامی گمنام بود و بالاک هم که به خاطر آسیب دیدگی جا ماند خلاصه در مقابل غولهایی چون مسی و رونالدو و کاکا و رونی . . . مفسران آلمانی حتی خوشبین ترینشان هم نهایتا بازی یکچهارم را, بازی آخر تیمشان در این دوره میدانستند که با بازی انگلیس ورق برگشت و حالا بد بینها شروع کردند که با خطای داوری که صورت گرفت کار بزرگ آلمانها را کم رنگ جلوه دهند که بازی امروز تیم نشان داد برنده شدنشان در برابر انگلیسها اتفاق نبوده و این شیوه تیم ملی آلمان از دوره های پیشین بوده که تیمش مرحله به مرحله در طول بازیها صیقل میخورد مانند همان سال 74 که با باخت در برابر الجزایر قهرمان جهان شدند و در سال 90 هم که برای بار سوم جام را بردند شروع ضعیفی داشتند . حال تیم ملی آلمان در پایان بازیهاهر عنوانی را بدست آورند کاری کرده اند کارستان که در تاریخ فوتبال این کشور ثبت خواهد شد .
پینوشت :
از آنجایی که همانگونه که در بالا اشاره کردم از قبل و بعد از آغاز جام جهانی از تیم آلمان بد گفته بودم حال برای آرامش وجدانم این نوشته را نوشتم در نوشته بعدی حتما غریبه را ادامه خواهم داد.
دوستانی که بازی امروز را دیدند حتما صدر اعظم ما آنجلا مرکل را دیده اند که با هر گلی که به ثمر میرسید چگونه شادی میکرد قبل از بازی خبرنگار از وی خواست پیش بینی خودرا اعلام کند او که چاره ایی جز پیش بینی پیروزی آلمان را نداشت با لحنی آرام و محتاطانه که گویی برخلاف احساس درونیش و . . . با لبخندی گفت تیم کشورش دو بر یک پیروز خواهد شد.
عکس با لاهم از سایت روزنامه پر تیراژ آلمان بیلد که فردا صبح منتشر خواهد شد میباشد که تیتری که زده چنین است :ما به شما افتخار میکنیم . . . .
در پایان من شخصا آرزویم این بود که بازی امروز ایکاش بازی فینال بود و مارادونا و مسی با عنوانی به کشورشان باز میگشتند.

۵ نظر:

ارتا گفت...

خیلی دلم برای آرژانتین سوخت ....

سجاد گفت...

حسین عزیز درود
من بازی آلمان با غنا رو ندیدم اما خوب غنا هم تیم خوبی بود و با بد شانسی حذف شد. البته بنظر می رسه که شما گینه رو بیشتر از غنا دوست داشته باشید! گینه ای که به جام جهانی 2010 راه پیدا نکرد.
حسین آقا در این جام فقط بازی آلمان و استرالیا آلمان و انگلیس و هلند و برزیل رو کامل دیدم. بقیه ی بازیها رو نشد ببینم. همه ی این تیمها در این پهار بازی در یک سطح بازی کردند و بازی هیچ کدوم چنگی بدل نزد فقط استرالیا چرا ضعیف تر از بقیه بود.
در مورد آلمان غربی جام جهانی 90 شما کم لطفی میفرمائید عزیزم! آلمان غربی کجا شروع ضعیفی داشت؟ ضمن اینکه شما تیمها و بازیکنان اون دوره رو میزنید به بازیکنان این دوره؟ هنوز تیم کاستاریکا رو بخاطر دارم حالا ایرلند جنوبی و امارات و کامرون و کلمبیا و رومانی و چک اسلواکی و یوگسلاوی و شوروی و... بماند. مثلا کره شمالی تیم بود بنظر شما؟ یا یه چند تا تیم دیگر. زلاند نو!!!!!!!!!! ها ها ها فکرش هم آدم رو خنده میندازه. یا مثلا شما لوتار ماتیوس اسکیلاچی لاکاتوش کلینزمن روژه میلا پائولو مالدینی پل گاسگویین مارکو فان باستن رود گولیت فرانک ریکارد رونالد کومان اندونی زوبی زارتا الکساندر زاوارف امام بیک(که من خیلی به ایشون ارادت دارم;-):دی) نام صحیح ایشون البته اومام بیک هست منتها من به دلیل عشق بی انتهایی که به حضرت امام(ره) دارم بهتر دیدم نام ایشون رو اینگونه تایپ کنم:"> والتر زنگا مارادونا کارکا باگیو پیتر شیلتون لیتبارسکی کریس وادل مکاناکی گئورگی هاگی گری لینه کر برایان رابسون رینات داسایوف امیلیو بتراگونه بوودو ایلیگنر تونی پولستر کلودیو کانیگیا کیم جو سونگ و یه عالمه بازیکن خوب دیگه ی جام 90 رو میزنی به مسی و کاکا(حتی کاکائو هم در جام بود و فقط کسی که جاش خالی بود کشک کامبیز بود) و امثالهم؟!؟! دست شما درد نکنه! ضمن اینکه ژان پیر پاپن و هوگو سانچز و مارک هیوز و تعدادی دیگر از ستارگان آن دوران بخت حضور در جام 90 رو نداشتن. اگه همین ستارگان راه نیافته رو با ستارگان راه نیافته این دوره مقایسه کنیم باز هم راه نیافته های اون دوران میچربن به ابراهیم او ویچ و اینها.
راستی حسین آقا این ایتالیا چرا بازیکن نیاورد؟ این همه بازیکن داشت! تونی توتی و... حتی "الکس پیر دل" رو هم اگه همراه داشت بد نبود! رفت "په په" آورد واسمون! لیپی نامرد:-( این فرانسه هم که چند تا تروریست و اینها برداشته بود اومده بود بگه چی؟! می خواست تو جام جای تروریستها خالی نباشه(جای ترکیه)؟؟؟ بگذریم، حسین آقا مقایسه آلمان 2010 با آلمان غربی 1990 به نظر من یک نوع کفر است و بس! آلمان غربی 90 کجا آلمان الان کجا؟! هر چند با کمک داور آلمان غربی قهرمان شد در 90 اما خوب اگه اینطور باشه 74 هم با نامردی اول شدن و در واقع توی زمین بازی رو نبردن! اما خوب آرژانتین و هلند هم تیم بودن اون زمانها.
حسین عزیز اینجا بعضی از اساتید(استاد از نظر خودشون) میگن سطح فوتبال بالاتر رفته و زیباتر شده! بابا والا بلا ما در جام جهانی 90 و حتی 94 که سطح فوتبال اینقدر بالا نبود فوتبال بسیار قشنگتری می دیدیم:-( اگر سطح فوتبال بره بالا و نتیجش این بشه، میخوام صد سال سیاه نره بالا. بازی نمیکنن نامردا! همه چیزشون شده پول:-(
حالا اگر تکنولوژی فیلمبرداری و پخش و...(دسمتزد فراموش نشود) رو بگن بالا رفته باز یه چیزی. کجا بازیها زیباتر شده؟
این چه سطحیه آخه؟؟!:دی

سجاد گفت...

حسین عزیز فراموش شد نام دیوید پلت انگلیسی و رودی فولر آلمانی رو ببرم. آخ دیوید پلت چه بازیکنی بود؟ کجا رفتان اینا؟:(( چرا دیگه مثل اینها نیومد؟:((
وای توماس برولین:((

سجاد گفت...

ون بروکلن گلر هلند:(
الان هم هلند گلر داره مثلا!

سجاد گفت...

انزو شیفو میشل پرودوم از بلژیک ...، 1990 جام جهانی نبود رویا بود:-|