۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۸, شنبه

روز مادر . . .


فردا در آلمان و خیلی از کشورها روز مادر میباشد . روزمادر بر تمام مادران جهان بویژه مادران هم میهنم و باالاخص یاران امیریه که مادر هستند خجسته و فرخنده باد.
پینوشت :

امروز با خبر شدم که در نمایشگاه کتاب ارایه و فروش کتابهای فروغ فرخزاد ممنوع شده است که خبر ناگواری بود مانند ویران شدن آرامگاه بنان که تنها به سیه دلان فرهنگ ستیز میتوان گفت شعرهای فروغ و ترانه های بنان (بوی جوی مولیان بشنویید) همچون خودشان جاودانگیشان را نیازی به حروف سربی و کاغذ و سنگ قبری برای ثبتشان نیست که این عزیزان و تمام آنهایی که به این مرز و بوم خدمت کرده اند نامشان و یادشان همواره در قلب مردمشان حک شده و جای گرفته است .
دیو شب
لای لای، ای پسر کوچک من
دیده بربند که شب آمده است
دیده بر بند که این دیو سیاه
خون به کف ‚ خنده به لب آمده است
سر به دامان من خسته گذار
گوش کن بانگ قدمهایش را
کمر نارون پیر شکست
تا که بگذاشت بر آن پایش را
آه بگذار که بر پنجره ها
ادامه در اینجا. . .

فروغ فرخزاد

۵ نظر:

سجاد گفت...

حسین گرامی درود. با تشکر از شما برای این پست خوبی که قرار دادید برای ما. منم به نوبت خودم روز مادر رو به همه ی مادران و همینطور کسانی که شرایط مادر شدن را داشتند یا دارند اما فرزندی ندارند(اینها در واقع مادران خودم هستند) تبریک می گویم.

بی تا گفت...

سلام گرم از تهران نیم سرد
خبر درستی نبود و من خودم چند تا از کتابهای فروغ آنهم با بهترین کیفیت و جلد نفیس دیدم
در مورد پست قبل هم در باره رهی معیری هم جای بحث نداره که اشعارش جزیی از بهترینهاست
داشتم میگشتم ببینم کجا کامنت نگذاشتم که بر خوردم به کامنت دوست خوبم سجاد نه برادر اسلامیم
در ضمن از قول من به آقای سجاد سلام رسونده وبگویید 1- من خواهر اسلامی نیستم وکلا با دین میانه خوشی ندارم
2- ایشان با خصوصیات من آشنا نیستند مرا بیسواد فرض نکند من یک مثال زدم و شما بهتر از هر کسی در مورد خصوصیات اخلاقی من میدانید که منظورم از گفتن این مثال فقط این بود که هرچی اگر از اول جلویش گرفته شود دیگه به مصیبت نمیافتد و جانم را برای انسان وانسان دوستی میدهم شما که باید ما بهتر از اینها بشناسید
شادی شما خوشحالی مرا در پی دارد و با بهترین آرزوها
وبرای تبریک روز مادر هم ممنونم

بی تا گفت...

آش رشته هم قابل شما را ندارد امیدوارم بزودی در تهران عزیز میزبان شما برای آش رشته باشیم وشادباشید

koorosh گفت...

شعر رو خیلی‌ خوب انتخاب کردی ،، دستتون درد نکنه،، با اجازه تقدیم کنیم به مادران عزادار امروز

لیلا گفت...

سلام
با دیدن اسم روز مادر بلافاصله یاد مادر فرزاد کمانگیر افتادم جز آروزی سبز برای دل آن مادر حرفی ندارم