۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۰, پنجشنبه

اتفاق . . .

امروز در گوگل آلمانی دنبال مطلبی میگشتم که به عکس پایین برخوردم واز روی کنجکاوی نوشته سمت راست تصویر را خواندم و چقدر بنظرم آشنا آمد .برایم خیلی عجیب بود که از کجا میشناسم برای همین , باری دیگر و بار دیگر . . . خواندم و هر بار همانقدر که لذت میبردم, بیشتر از پیش احساس میکردم میشناسمش بعد از دقایقی تلاش نام شاعرش را پیدا کردم مارگوت بیکل ( Margot Bickel ) که همانطور که دنبال کردم دیدم شاملو ترجمه و دکلمه کرده است یادم افتاد که سالها پیش در اینجا دوستی نوار کاستی که کپی بود را بمن هدیه داد که خودش هم نام کاست را نمیدانست خلاصه این نوار سالها مونس تنهایی هایم بود که متاسفانه بعد ها آفت زد و منهم مدتها دنبال تهیه اش بودم خب همانطور که گفتم نه میدانستم ترجمه است و نه اصلا نام شعر و یا کاست را میدانستم که بعد از مدتها رهایش کردم ,تا اینکه امروز بالاخره اتفاقی بعد از سالها پیدایش کردم و چقدر هم شاد و خوشحالم و حال به این بهانه میخواهم با شنیدن این شعر با صدای شاملوی بزرگ هم یادی از او کرده باشم و هم شما دوستان را در شادی این باز یافته سهیم نمایم .
پيش از آنكه به تنهايي خود پناه برم،
از ديگران شكوه آغاز مي‌كنم.
فرياد مي‌كشم كه تركم گفته‌اند.
چرا از خود نمي‌پرسم،
كسي را دارم
كه احساسم را،
انديشه و رويايم،
زندگيم را،
با او قسمت كنم؟
آغاز جداسري شايد از ديگران نبود.

با صدای شاملو بشنوید . . .

پینوشت :
1.بقیه عکسها هم دیدنشان خالی از لطف نیست که با تماشای آنهابراحتی میشود فهمید مربوط به کدام قسمت شعر میباشد که میتوانید در اینجا ببینید . . .
2. اینرا هم بد نیست بدانید که این خانم آنقدر که در میهن ما معروف میباشد در اینجا همانقدر گمنام میباشد .

۵ نظر:

default گفت...

سلام
لطفا همین الان بیا وبلاگ من
برای سلامتی دیوونه ی عزیز یه ختم قرآن گذاشتم
به هرکی هم می تونی بگو بیاد تا امروز تموم شه
لطفا بیا
حالش اصلا خوب نیست

خان دایی گفت...

سلام
چه عکس های زیبایی...
دوست عزیز ممنون از لطف شما..
همسرم برای سورپرایز من این پست زیبا و طلا رو تو وبلاگ م آپلود کرد..
فکرکنم زیبا وطلا از دوستای قدیمی شما هستن!!!!!!!همون طلا وزیبای جهانی!!!
ما به پرنده های مثل زیبا میگیم عروس هلندی...

سپیده گفت...

سلام حسین آقا
یک مدت نبودم اما تمام نوشته هایتان را خواندم
این شعر هم بسیار زیبا و به جا بود
ممنون از لطفتان

nikaban گفت...

سلام
دکلمه شاملو رو در اولین فرصت گوش میکنم ... چون دوست دارم...

عکس ها رو دیدم که خیلی قشنگ هستن..
یه کپی هم گرفتم ازشون... چون من عکس دیدن رو دوست دارم... ومدتهاست که برای خودم آرشیوی درست کردم...

محدثه گفت...

نوستلوژی های زیبایی دارید
پست قبلتان را که می خواندم باز هم به این سوال رسیدم که چه رفت بر مردم ایران بعد از انقلاب که اوضاع اینطور شد؟؟؟